Webcamera

kamera letiste

Piper Twin Comanche

  

Informace pro piloty letecké školy L.Š. Jaroměř a nejen pro ně

Nějaký  čas už nás můžete najít i na Facebooku. Normálně pod Letištěm Jaroměř.

 


Dále bychom chtěli upozornit na změnu § 92 a § 93 leteckého zákona, kdy výše uvedenou novelou dochází k zavedení dolní sazby pokut za některé přestupky a správní delikty v oblasti civilního letectví.


PŘÍKLAD:

Nově se například v souladu s výše uvedenými ustanoveními leteckého zákona uloží pokuta:


Od 50 000 Kč do 1 000 000 Kč v případě:

provádění letů ve vzdušném prostoru České republiky v rozporu s podmínkami stanovenými v tomto zákoně nebo přímo použitelném předpise Evropské unie upravujícím provádění letů ve vzdušném prostoru;

nebo

ohrožení bezpečnost létání porušením leteckého předpisu nebo přímo použitelného předpisu Evropské unie upravujícího provádění letů ve vzdušném prostoru;


nebo se uloží pokuta:


Od 100 000 Kč do 5 000 000 Kč například v případě, že fyzická osoba:

při provozu letadla nebo sportovního létajícího zařízení způsobí v leteckém provozu nehodu porušením povinnosti stanovené tímto zákonem nebo přímo použitelným předpisem Evropské unie upravujícím provádění letů ve vzdušném prostoru;

nebo

v rozporu s přímo použitelným předpisem Evropské unie upravujícím šetření nehod a incidentů v civilním letectví:

zpřístupní nebo použije záznamy získané v rámci šetření letecké nehody nebo vážného incidentu k jiným účelům než k jejich šetření nebo ke zlepšení letecké provozní bezpečnosti letectví;
jako osoba zúčastněná na nehodě nebo vážném incidentu neoznámí neprodleně Ústavu, že došlo k nehodě nebo vážnému incidentu;
neuvědomí ve stanovené lhůtě Ústav o opatřeních, jež přijala na základě jeho bezpečnostního doporučení; nebo
nezavede příslušné postupy při provádění opatření přijatých v návaznosti na Ústavem vydané bezpečnostní doporučení.


Výčet uvedený v tomto příkladu není úplný, proto doporučujeme letecké veřejnosti, aby se seznámila s úplným zněním § 92 a § 93 leteckého zákona.

 

 

Přezkoušení z ICAO VFR angličtiny bude v pátek 18.4.2014 od 12 hodin.

Prosím o potvrzení účasti od všech oslovených, případně dalších, zájemců.

Jinak to odvolám!

 

 

 

POZOR! POZOR!

 

Od dnešního dne, tj. 3.4.2014 máme změnu frekvence.

 

Nová frekvence letiště Jaroměř je 119,100 .

 

Kvalifikace EIR - konečně přichází

 

Zhruba asi tak před dvěma roky jsem na stránkách psal že bude možno získat jednoduším způsobem, pro ty co nemají touhu se stát piloty dopravních letadel,  kvalifikaci pro traťové lety  za podmínek IMC. Takový malý IFR. (Když jsem onehdá na toto vznesl dotaz na úcl tak se mi vysmáli)


Oficiálně kvalifikace EIR -   "Traťová přístrojová kvalifikace". 
 

Nyní se již tato kvalifikace stává realitou.

 

Více v nařízení komise č.245/2014, bod FCL.825 ze dne 13.3.2014 v českém znění na stránkách našeho leteckého úřadu.

 

 

1.4.2014

 

Svět se už  dávno "V prdel obrátil" , ale zdá se, že začíná přituhovat. A to i v letectví na českém písečku.

 

Přečtěte si pozorně článek uveřejněný na idnes.cz včetně rozboru a závěru  nehody předmětného letadla a zamyslete se nad svým konáním.

 

http://vary.idnes.cz/odskodne-za-smrt-v-letadle-dck-/vary-zpravy.aspx?c=A140331_153647_vary-zpravy_ba

 

Dva piloti, dostatečně kvalifikovaní, vlezou do letadla, lítaj "sem a tam", zabijou se a pozůstalí vysoudí odškodné, které má zaplatit provozovatel letadla. 
Jakou vinu nese v tomto případě provozovatel letadla které bylo po technické stránce vpořádku?

A jaký může mít takovéto rozhodnutí následek, důsledek pro vaše létání?
Na to určitě přijdete sami.



2.2. 2014

Určitě by Vás také zajímalo, kdy bude pravidelné zimní školení.

Také si říkám, ale termín mi není ještě znám. 


Nicméně na to stále myslím a volnou parafrází slavného výroku našeho bývalého premiéra, pana Špidly, nyní superporadce pana premiéra Sobotky, krátce před tím než odfrčel za 650 tisíc měsíčně do Bruselu, kde prohlásil: "Zdroje jsou!", tak já říkám: "Školení bude!!!"

 

Co nového v roce 2014?
 

Stále probíhají práce na tzv. SIDech které jsou předepsány pro letouny Cessna řady 100 a 200. Nařizují důkladnou kontrolu technického stavu letounu, značně překračujicí požadavek na běžnou údržbu.
Cessna 206 OK-AAG je již téměř dokončena.


Intenzivně se stále pracuje na schválení školy podle nových směrnic a požadavků EU 1178/290.
Po novu bychom se tedy měli nazývat ATO (schválená výcviková organizace) s oprávněním na výcviky PPL(A), NIGHT,CPL(A),FI(A) i LAPL a pokud se podaří i ten dvoumotorák, tak také pro výcvik MEP(A)

Cessna 172 OK-JWR, na té se provedly všechny předepsané defektoskopické zkoušky a letoun se po důkladné prohlídce opět kompletuje. Teď se hlavně čeká na motor, který je v GO po odpracování 2000 hodin. Generálku provádí firma Aeroengine Moravská Třebová.
Doufám, že po GO bude opět šlapat jako hodinky.
 
                                                                                

U Cessny 152 OK-JAR se prozatím v rámci SIDů provedla defektoskopie závěsů křídel a na dalším se bude pokračovat po zprovoznění OK-JWR. Na Cessně OK-RTT se zahájí práce na SIDech v průběhu měsíce května.


Stále se nám bohužel nepodařilo ukončit vyjednávání nákupu dvoumotorového letounu na který všichni čekáme.
Jednání v této věci stále pokračují a těšíme se na chvíli kdy “nový” letoun dovezeme.

 

Tak to byly věci které jsou stále v “běhu”, a teď něco pro “hračičky”.
Do C152 jsme umístili novou, pěknou, barevnou a hlavně s větší obrazovkou GPS AERA 550

.
 

Do letounů C172 pro zájemce, přenosnou, velkou a jednoduše ovladatelnou GPS AERA 795 s mnoha zajímavými funkcemi. 
                                                                      



 

Tak přátelé, pracujte ať jste bohatí. Pak, budu moci být bohatý, i JÁ.

L.Škarytka

 

12.6.2013

Piloti POZOR! 

Začalo období brouka "Pitoťáka"

Vleze Vám do pitotky, udělá si tam hnízdo a nebude Vám ukazovat rychloměr.

Tak zodpovědně zakrývejte po letu pitotku!

L.Š.

 

11.6.2013

 

Tak po více než třiceti létech u letectva už nejsem PILOT LETADEL. Po novu jsem LETOVÁ POSÁDKA. Šmahem pera úředníka již nemám průkaz pilota letadel, ale "Průkaz způsobilosti letové posádky". To je ten správný název mého nového průkazu.
A jak jsem k tomu přišel. Bohužel mi končila platnost mého pilotního průkazu a tak jsem byl nucen si jít na úcl tu papírovou nádheru vyměnit.
A protože jsme členy jedné velké evropské rodiny a organizece EASA, tak nějaký úředník, který zřejmě pojal podezření že když nemá co na práci, tak je zbytečný a tím padem na vyhození a přišel by o dobře placené teplé místečko hrazené z našich daní , tak vymyslel nová názvosloví, zpřeházel pár písmenek v opravněních a než to všichni postupně splní, průkazy vymění, tak stálý příjem na účtě má zas na nějakou dobu jistý. No a já jsem vyfasoval ten zmíněný, po novu Průkaz způsobilosti letové posádky.

To že jsem Obchodní pilot se dá poznat jen z čísla mého průkazu CZ/FCL/CPL(A)4804. Nakonec členem letové posádky může být i můj pes, tak proč ne já.


Že jsem letový instruktor pro letouny taky nepoznáte, poněvadž  mám zapsánu pouze kvalifikaci FI. Dříve FI(A). Tím to bylo jasný. Pravda, dají vám A4 kde máte zaškrtnuty vaše oprávnění. Jak jednoduché by bylo, kdyby to uvedli rovnou do průkazu.
Chtěl li bych se ještě někdy v budoucnu chlubit  pilotním průkazem, budu si asi muset obnovit kvalifikaci pilota ULLa. Tam se ještě pilotní licence vystavuje. Nebo počkat až zase nějaký úředník nabude dojmu že je vlastně nepotřebný. 
Přeci jen jsem s novým průkazem něco získal. Kromě angličtiny mi tam zapsali:        ICAO Czech level 6 valid permanently.
 

Tak už mě prosím netitulujte Pane Pilote, ale napříště Pane Letová posádko. 

 

7.6.2013
Od 1.6.2013 má Havlíčkův Brod novou frekvenci a volací znak Brod Rádio a frekvenci 128,900.

 

7.6.2013
Zajímavá informace pocházející z vyšetřování nehody českého ultrlightu na Slovensku. 

ODPORÚČANIE NA ZAISTENIE BEZPEČNOSTI LETECKEJ
PREVÁDZKY
Na základe odborného vyšetrovania príčin leteckej nehody
lietadla typu TL 2000 STING
poznávacej značky OK- MUA 93
ku ktorej došlo dňa 19.08.2012
odporúčame Leteckému úradu Slovenskej republiky:
doplniť do Leteckej informačnej príručky SR (AIP SR) jasné pravidlá pre postup letu/preletu
na/z/nad územím Slovenskej republiky pre zahraničné lietadlá, ktoré nemajú vydané
štandardné osvedčenie letovej spôsobilosti v súlade s ICAO Annex 8;

odporúčame Leteckej amatérskej asociácie ČR prijať opatrenie:
dodržiavať podmienky a spôsob vykonávania zahraničných letov/preletov na/z/nad
územím Slovenskej republiky v prípade, ak lietadlo nemá vydané štandardné osvedčenie
letovej spôsobilosti vydané v súlade s ICAO Annex 8 alebo ak pilot nemá preukaz
spôsobilosti vydaný v súlade s ICAO Annex 1 (Part-FCL 1 alebo 2).

V Bratislave, 03.06.2013

 

Že by nějaký problém pro ultrlighty při letech na Slovensko?

 

 

27.3.13
Připomínám že v měsíci dubnu by mělo být každý týden ve středu a čtvrtek otevřeno letiště v Hradci Králové automaticky 1. hodinu po západu slunce.
Tak doufám že na tyto dny bude i pěkné počasí a tuto příležitost, zalétat si v noci, plně využijeme.
L.Š.
--------

26.3.13
Tisková zpráva ŘLP:
Vzhledem k malému počtu změn nebude v letošním roce vydána nová mapa ICAO 1:500000. V platnosti zůstává mapa s účinností k 5 APR 2012 s příslušnými ručními opravami dle GEN 3.2.8. Vydání nové mapy ICAO 1:500000 předpokládáme v příštím roce.
------

22.3.13
Konec socialismu v Americe?
Z úsporných důvodů se americká vláda rozhodla uzavřít pracoviště řízení provozu  200 regionálních letišť která platila z veřejného rozpočtu. Strhnla se kolem toho mezi místní leteckou komunitou vášnivá debata, že to zhorší bezpečnost provozu soukromých tryskáčů a tak podobně. Krize je krize a tak vláda od 7 dubna těch 200 TWR už nebude platit. 
Další zajímavá diskuze se rozbíhá kolem povinného vybavení ELT.
Doteď používají ELT na původních frekvencích 121,5Mhz. No a americký úřad, ne pro letectví FAA, ale pro radiotelekomunikace  FCC, vyžaduje vybavit letadla ELT na frekvenci 406 Mhz. Asociace pilotů se tomu pochopitelně brání,(uvádí poměrně logické argumenty proti plošnému zavedení) ale myslím že neubrání. Tlak výrobců je silnější. 
U nás v evropě se s námi nikdo nemazal. Nařídili vyměnit a basta.
Akorát jednotlivé státy k tomu přistoupily s různou citlivostí k letecké komunitě. Někde povolili levné přenosné ELT. U nás v bohatém CZ, kde o nehodě dřív než záchrané složky ví první televize NOVA , ale nařídili - "Zamontovat pevně do letadla!" Což znamenalo bratru náklady na letadlo cca 40.000 a více CZK. 
Čtěte stránky AOPA  www.aopa.org
L.Š.
----

22.3.13
Tak dáha už je přiměřeně schopná i pro C152.
Ještě kdyby se tak oteplilo. Hned by bylo veseleji.
---

21.3.13

Dnes je jarní rovnodenost. Jinak, máme první jarní den! I když oficiálně asi až zítra tedy 21.3.
Když se ale podívám na dráhu tak si nejsem jist, zda se nacházíme ve správné světové šířce.
Tak jsem to projel a dráha je pokryta vrstvou těžkého mokého sněhu. A s tím si poradí tak jedině OK-RTT.
 

Databáze letišť Čechy + SK 2013 již skladem.
Tato databáze opět obsahuje mnoho užitečných informací a tak by neměla chybět na palubě žádného letadla a ani v pilotní tašce pilota.
Pamatujte, že v minulém roce došlo ke změnám několika důležitých frekvencí. Tak pokud si novou databázi nekoupíte, tak alespoň proveďte změny ve Vaší stávající databázi.
Cena: 345,-Kč vč. DPH
-----

18.3.13
Pokud plánujete letět do Letňaň, Slaného nebo Zbraslavic tak sledujte NOTAMY nebo se předem informujte o použitelnosti těchto letišť. Mají vydaný NOTAM  na neschopné RWY
Leňany:
1303162300-1303222359 LKLT QMRLC Y0171/13
RWY 05L/23R A 05R/23L CLSD, PROMACENY POVRCH


Slaný:
1303041430-1304142359 LKSZ QFALT Y0151/13
ARR/DEP POUZE SE SOUHLASEM PROVOZOVATELE AD.
PROVOZUSCHOPNOST RWY OVLIVNENA TAJICIM SNEHEM

Zbraslavice :
ARR/DEP POUZE PO TELEFONICKEM SOUHLASU PROVOZOVATELE AD.PODMACENA RWY.
GROUP OF 'LKAA' HELIPORTS (LKXX)

A POZOR. To, že některá ostatní letiště nemají vydaný notam, ještě neznamená že jsou OK. Speciálně v tomto období se  hlavně u travnatých letišť předem informujte o stavu a provozuschopnosti RWY!
-------
 

Včera to piloti z Travel servisu neubrzdili na letišti v Katowicích. Viz:http://www.lidovky.cz/letadlo-travel-service-v-polsku-sjelo-z-ranveje-f5b-/zpravy-svet.aspx?c=A130313_111531_ln_zahranici_jv. Nikomu se nic nestalo a to je dobře a  nikdo z našich bývalých studentů to taky nebyl. A to je taky dobře.

 

13.3.13
V osvětové kampani Doletíš byl uveřejněn další díl s názvem:
Doletíš – díl pojištění. 


12.3.13

Objevil se požadavek na opětovné přezkoušení z ICAO angličtiny. Pokud by byl z Vaší strany větší zájem, tak bychom uspořádali někdy koncem měsíce dubna přezkoušení na letišti v Jaroměři.
Kdo tedy má potenciálně zájem, tak mi napište nebo zavolejte. Podle zájmu to zorganizujeme.
L.Š. +420 603 806 800

 

8.3.13
Včerejším dnem vstoupila v platnost nová frekvence letiště Raná: Raná INFO 126.850

 

 

Protože slunečné počasí přímo vybízí k letům nad Krkonoše tak Vás znovu upozorňuji:

Piloti POZOR!! Nelétejte nad polskou část Krkonoš. Poláci tam mají vyhlášen národní park (EP R 13). Horizontální hranice je zhruba od Harrachova až po Pomezní Boudy. Vertikální hranice omezeného prostoru je od země do FL85. Kdo tam bude lítat, toho zavřou do basy.
A i na naší straně Krkonoš se neplazte příliš nízko! Jednak to není bezpečné, a druhak to ochránci všeho taky nevidí moc rádi. Tak ať nám to taky nezatrhnou.
---------
 

Fotografie ze včerejšího nočního výcviku na letišti v Hradci Králové 5.3.2013

 

Tak je to potvrzené. Dnes mi přišel tento email od LSHK:

Vážení uživatelé!

Rád bych Vás touto cestou informoval o možnosti využití nočního provozu na LKHK.

Na základě poptávky majitelů a provozovatelů letounů jsme na měsíc duben připravili
zkušebně možnost využití delší pracovní doby na našem letišti. Pokud nedojde k
objednání zabezpečení nočního provozu ze strany uživatelů letiště LKHK o čemž se
můžete přesvědčit na našich webových stránkách www.lshk.cz , tak bude v týdnu ve
středu a ve čtvrtek k dispozici služba AFIS ještě hodinu po občanském soumraku (TE).
Jednorázový noční přistávací poplatek bude 300,- Kč bez DPH.

S pozdravem

Ing. Jerguš Jiří
Vedoucí provozu letiště
AIRPORT Hradec Králové
Letecké služby Hradec Králové a.s.
Letiště 98
503 41 Hradec Králové - Věkoše
CZECH REPUBLIC 

 

Pravděpodobně od dubna do odvolání bude na letišti LKHK v předem stanovených termínech držena služba AFIS i po západu slunce. Bude tak možné využít toto letiště i na předem neplánované noční lety. Předpkládá se asi tak 1 až 2 hodiny po západu. To bude upřesněno. Tak kdo budete mít zájem, ať  již noční máte nebo nemáte a třeba si  jen budete chtít zkusit zalítat v noci, tak se nezávazně přihlaste a zkoordinujeme činnost.
L.Š. +420 603 806 800

 

Tak mi na aerowebu neuveřejnili reakci na příspěvek. A to i přesto že můj příspěvek byl věcný, slušný a plně podepsaný. Trochu divné jednání. Zřejmně tam panuje tuhá cenzura a co se jim nehodí do krámu, to nezveřejní. Jak potom chtějí dělat "objektivní" anketu?
 

 

Jinde za vzdělání musíte platit, u nás my "zaplatíme" Vám!
Chcete slevu na létání? My Vám ji poskytneme. Nedostane te ji ale zadarmo. Pošlete odpovědi na otázky v části Letecká škola a my Vám ji poskytneme.

 

   Znovu připomínám že v minulém roce došlo ke změně některých komunikačních  frekvencí. A to u letiště Čáslav kde novou frekvenci má  TWR a APP:  TWR 136,65, APP 130,275. Letiště Kolín INFO 129,15. Letiště České Budějovice INFO 135,925. Letiště Bubovice INFO 135,575.
ATIS Vodochody 123,025

 

Na stránkách aerowebu se chystá zajímavá klikací soutěž. Kdo klikne na naší školu L.Š. dostane bonbón nebo raději dva.
Zdá se mi, že jim tam asi ruplo v kouli. Tak klikaři klikejte. Kdo si nejvíc nakliká, ten bude nejlepší. A tomu se pohrnou žáci. A tady vidím minimálně etický, ne-li právní problém, takovéto klikací soutěže a pořádajícího webu. Zvláště když se tváří jako nestraný informační portál pro piloty i širokou veřejnost. Copak se dá takto vyhodnotit kvalita škol?  Takže klik-klik.
L.Š.
P.S.
Přijmeme brigádníka který bude obíhat dostupné počítače a klikne na L.Š. Odměna bude sladká!

 

Dnešním dnem bylo na stránkách Úřadu pro civilní letectví zveřejněno oprávnění k údržbě letadel naší dceřiné organizace Air-Mega s.r.o.

 

Oblíbené testové otázky s bonusem budou opět zveřejňovány v části letecká škola.

 

Databáze letišt 2013 bude k dispozici v letecké škole L.Š. v průběhu března. Konkrétně po 12.březnu.

 

Kdo z pilotů ještě nemá pravidelné zimní školení tak se přihlaste na tel: +420 603 806 800. Podle zájmu bychom vyhlásili další termín.




Radar

Do Kamenice n Cirochou

 

A dnes to nebylo lepší. Ale pro cvičení letů podle přístrojů ideální.

Nechci slevu zadarmo!

28.05.2012, 12:30 , | Komentáře: 0 | Počet zobrazení: 11140

Celý článek...